Kommende utgivelser

alt relatert til DVD og Blu-ray

Kommende utgivelser

Postby TMwtP » 16 Feb 2010, 16:18

Har du fanget opp informasjon om nytt som er på vei? Post det her!
TMwtP

Re: Kommende utgivelser

Postby JohnWayne » 17 Feb 2010, 12:08

Saving Private Ryan kommer på Blu-ray 26. april. Den er ikke blant de o store favorittene, men ilandsettingen i Normandie i HD må bare bli fett!
Excuse me Sir, I need a haircut if you ain't too busy you old Italian son of a bitch prick barber.
Boy, does my ass hurt from all of the guys at my construction job.

Image Image Image
http://stians.net/
JohnWayne

Postby TMwtP » 17 Feb 2010, 15:47

Ojoj. Det er en mer enn rimelig sjanse for at jeg kommer til å kjøpe denne.

Image

Edit: Nå er jeg ikke interessert i ovenstående lengre - det er 16 flipperdisker («the horror of horrors») og bare 3 filmer på standalone disker. Men vi får se hvor lavt prisen kommer.

Nevner denne:

Image

SPECIAL EDITION FEATURES:

• New, restored high-definition digital transfer, with uncompressed monaural soundtrack on the Blu-ray edition
  • Audio commentary by noted western authority Jim Kitses
  • Bucking Broadway (1917), a fifty-four-minute silent western by John Ford, with new music by Donald Sosin
  • Extensive video interview with Ford from 1968
  • New video interview with Dan Ford, biographer and grandson of the director, about Ford’s home movies
  • New video interview with filmmaker Peter Bogdanovich
  • New video essay by writer Tag Gallagher
  • New video feature about Monument Valley
  • New video interview with stunt coordinator Vic Armstrong about Stagecoach’s stuntman Yakima Canutt
  • Radio dramatization of Stagecoach from 1949
  • Theatrical trailer
  • PLUS: A booklet featuring an essay by David Cairns and the short story that inspired the film

Et sikkert kjøp.

Edit 2:

Walt Disney melder at den første Ghibli-utgivelsen som får æren på blu-ray er Nausicaä. Fint!
TMwtP

Postby JohnWayne » 23 Feb 2010, 16:27

Image
Excuse me Sir, I need a haircut if you ain't too busy you old Italian son of a bitch prick barber.

Image Image Image
JohnWayne

Postby JohnWayne » 04 Mar 2010, 13:02

Holy smokes! Masse Studio Ghibli ute på Blu-ray i junaiten! Bl.a. denne, som jeg nok ha:

Image

Image Image Image
JohnWayne

Postby TMwtP » 04 Mar 2010, 14:09

JohnWayne wrote:Holy smokes! Masse Studio Ghibli ute på Blu-ray i junaiten!
Jeg tror ikke det der er Blu-ray, JW? Man kan kanskje la seg lure av det blå coveret, fordi Walt Disney Studios sendte ut følgende pressemelding 19. februar:

Nausicaä to Be First Ghibli Catalog on Blu-ray

At a recent award ceremony, Walt Disney Studios Home Entertainment announced Hayao Miyazaki and Studio Ghibli's 1984 animated movie Nausicaä of the Valley of the Wind will be released on Blu-ray in Japan this summer. (...) It is expected that a US release will take place later in the year.
TMwtP

Postby JohnWayne » 04 Mar 2010, 15:42

Hmm, jeg ble nok litt revet med og sjekket litt dårlig. Så denne først, nemlig:

Image

Image Image Image
JohnWayne

Postby TMwtP » 04 Mar 2010, 15:52

Ja, Ponyo er ute, dessverre uten lossless lyd.
TMwtP

Postby TMwtP » 09 Mar 2010, 13:59

Chan-Wook Parks hevntrilogi slippes snart på BD. Ja, jeg vet at filmene er tilgjengelig allerede (kun hos HMV?), men dette er trilogien komplett.

Ja, og så ser det ut til Kenneth Branaghs Hamlet slippes etter hvert.

Neste Hitchcock ut på BD blir trolig Dial M for Murder. Og det er ikke umulig at man bundler med 3D-versjonen, vi får nå se hva som skjer med disse 3D-greiene denne gangen.
TMwtP

Postby TMwtP » 15 Mar 2010, 22:27

Criterion i juni:

Image Image Image Image Image
TMwtP

Postby TMwtP » 16 Mar 2010, 10:39

Avatar har fått satt offisiell releasedato på BD til den 22. april. Dette er sikkert den første av mange forskjellige 'editions' av denne filmen. I første omgang slippes den helt ribbet for extras for å maksimere audio-/videokvalitet.

http://www.blu-ray.com/news/?id=4298
TMwtP

Postby JohnWayne » 16 Mar 2010, 10:42

Hvis jeg skal ha denne på BD vil jeg nok gå for ribbet; her er jo lyd/bilde helt klart viktigst. Og for å være ærlig er det svært sjelden jeg ser noe ekstramateriale ...

Image Image Image
JohnWayne

Postby JohnWayne » 17 Mar 2010, 20:08

Donnie Darko slippes på Blu 19. juli i UK. Innholder begge utgavene.

Image

Image Image Image
JohnWayne

Postby Jaqo » 17 Mar 2010, 22:20

Jeg driver fortsatt på med vanlig dvd. Bør jeg slutte med dette nå? Er Blueray 'da shit framover?
Jaqo

Postby TMwtP » 17 Mar 2010, 22:23

Jaqo wrote:Jeg driver fortsatt på med vanlig dvd. Bør jeg slutte med dette nå? Er Blueray 'da shit framover?

Jeg har sagt at når Spielberg-filmene kommer på BD, da er løpet kjørt for DVD. Det gjør de jo nå. Det tar nok bittelitt lengre tid enn det, men vi har allerede eksempler på at nye utgivelser på BD utselger sine DVD-søstre.

Men det koster jo litt, kanskje må man ny TV også, og lyden er like viktig som bilde på disse utgivelsene (les: surround...)
TMwtP

Postby Jaqo » 17 Mar 2010, 22:28

Hmm... har jo planer om å skaffe til veie en ps3 etter hvert. Kan jo lik så greit vente til da...
Jaqo

Postby gunnarb » 17 Mar 2010, 22:33

Nei. Dvd er ikke slutt. Jeg tror at dvd holder stand i mange år til, i hvert fall inntil klikkefilm virkelig slår an (voddler anyone?). Det er ingen grunn til å punge ut i overkant av det man ville betalt for å få sett en film i litt bedre kvalitet IMO. I hvert fall ikke om man investerer i en visningsplattform som matcher mediabæreren. Jeg liker å se det slik: dvd er for øyeblikket paperback-utgaven, og blu-ray er hardcover-utgaven.
Jeg tror til og med dvd'en kan komme til å overleve blu-rayen, den har vist seg å være svært så standhaftig, og tom bransjen innser dette og opererer med svært så forsiktige målsetninger i hvert fall i et par år til.
I'm like my mother, I stereotype. It's faster.
Image Image
gunnarb

Postby JohnWayne » 17 Mar 2010, 22:46

Mmm, støtter Gunnar, DVD dør nok ikke med det første, og skal du kunne ha utbytte av BD må du ha en hjemmekino som holder mål. Jeg er ikke noen tech-guy, så jeg kan ikke si noe standhaftig for så å ikke kunne understøtte det med harde fakta, men jeg vil tro at du må ha noe større enn 32", og tilogmed 37", for å få noe ut av BD. Selv har jeg 46", og jeg merker god forskjell på DVD og BD – men en del filmer gjør seg bedre i HD enn andre. Jeg har ikke planer om å bytte ut hele DVD-samlingen med BD, for å si det sånn, men har en del filmer jeg har tenkt å anskaffe fordi jeg a) liker dem svært godt, eller b) tror de vil se ekstra bra ut i HD.

Når dét er sagt, så er det liten tvil om at HD er kommet for å bli. Om BD er mediet som skal bære det fram det neste tiåret, eller om klikkefilm om sider blir da shit, vil tiden vise. Men jeg tror, som Gunnar, at DVD vil leve i mange år til. Mest fordi både filmer og utstyret nå er så billig, Folk Flest™ har ikke utstyret til å få fullt utbytte av BD/HD, og BD-prisene (både soft- og hardware) er fortsatt for høye. (Isåfall skal man ha noe som frister veldig; slik som min far som nettopp kjøpte BD-spiller og forsterker fordi han sikler på BD-utgaven av «Neil Young Archives».)

Det eneste utsagnet jeg må si meg uenig med Gunnar er:
gunnarb wrote:Det er ingen grunn til å punge ut i overkant av det man ville betalt for å få sett en film i litt bedre kvalitet IMO.

HD er ikke bare «litt bedre» enn SD, som man ser både på techspecs og i virkeligheten på en full-HD-TV. SD har 576 vertikale linjer og er interlaced. Full HD har 1080 linjer, som er 87 % flere – hvis det i tillegg er progressivt, skulle det tilsi godt over 100 % flere linjer, eller bilde > 100 % bedre kvalitet. Det er litt mer enn «litt» ...

Om man syns det er verdt det er en vurderings-/smakssak.

Image Image Image
JohnWayne

Postby gunnarb » 17 Mar 2010, 22:51

JohnWayne wrote:Det eneste utsagnet jeg må si meg uenig med Gunnar er:
gunnarb wrote:Det er ingen grunn til å punge ut i overkant av det man ville betalt for å få sett en film i litt bedre kvalitet IMO.

he he he! Jeg tror jeg skal omformulere dette. Det jeg mente å si er at det neppe er alle filmer det er nødvendig å eie/se på BD/HD. Dumt å betale det dobbelte når man ønsker å se en film man bare tror er bra. Er man blodfan av filmen så vil man selvfølgelig ha hardcover-utgaven.
I'm like my mother, I stereotype. It's faster.
Image Image
gunnarb

Postby JohnWayne » 17 Mar 2010, 22:54

Det var mer to the point, og et utsagn jeg kan si meg hjertens enig i. ;)

Men prisene på BD begynner jo å bli hyggelige nå. Når jeg kan få Heat på BD fra Amz UK til 80,– NOK syns jeg ikke det er ueffent. Da koster det meg lite å bytte ut snappercase-DVD-utgaven jeg har fra før ...

Image Image Image
JohnWayne

Next

Return to DVD